Ești curios să afli cum poți să colectezi o bază de date legal fără nici o teamă că încalci regulile GDPR? Perfect! Ai nimerit la fix! Astăzi o să îți dezvăluim o metodă care te ajută să îți promovezi serviciile sau produsele mai ușor și care îi țintește exact pe acei clienții din aria ta de activitate. Lead Magnet-ul este un instrument folosit cu succes în campaniile de marketing pentru că ajută la notorietatea brandului și apoi impulsionează creșterea vânzărilor. În special, pentru fiecare antreprenor este vital să dețină o bază de dată în jurul căruia să își construiască treptat o comunitate nișată.
Așadar să trecem la treabă și să vedem cum utilizăm lead magnetul.
Un lead magnet poate lua mai multe forme, dar regula de aur este ca acesta să rezolve imediat nevoia celui care a fost atras de subiect. Pe de altă parte, call to action-ul este bine să fie concis și de impact. În general, un lead magnet este transpus într-un e-book, diverse cărți electronice, ghiduri, discount-uri, studii de caz, checklist, probe gratuite sau diverse mini cursuri video.
Scopul său este să fie valoros pentru userul care își conturează o părere despre activitatea companiei tale. Ține mine! Acest prim pas din funnel-ul de vânzări nu este oferit gratis, ci este nevoie ca cel a dat click și a manifestat dorința de descărcare să își ofere în schimb adresă de e-mail.
Imaginează-ți că atunci când te gândești la un lead magnet, urmează să faci o tranzacție între brandul tău și potențialul client.
Creează campanii folosit un lead magnet, deoarece pe lângă alcătuirea unei liste consistente de e-mailuri, te bucuri de încă trei beneficii:
- îți demonstrezi expertiza în fața unui public targetat;
- reușești să îți fidelizezi publicul care devine încrezător în serviciile promovate;
- în timp, dispui de un set de resurse proprii care îți sunt de ajutor pe termen lung.
Trendul care dă tonul ofertelor de nerefuzat
Oamenii de marketing cunosc foarte bine această strategie de colectare a datelor pentru că au observat că munca lor devine ușoară, iar ei sunt mai eficienți. Traficul site-ului sau a magazinului online crește în urma accesărilor, iar utilizatorii sunt dispuși să îți lase datele în schimbul unor detalii. Totul constă în a le îndeplini o nevoie, o dorință sau un neajuns pe care îl consideri relevant. Stimulează-ți publicul și menține o relație de lungă durată cu acesta timp de câteva zile.
În final, potențialii clienți se convertesc în clienții tăi fideli
Odată ajuns pe teritoriul tău virutal, userul are parte de o anumită experiență, iar pe parcus descoperă că îi poți fi de ajutor pe viitor. Acum că te-ai ținut de promisiune și ai livrat materialul, gândește-te la alte metode creative care să îl țină aproape și desigur, prezent în baza de date.
Acesta este un start pentru a începe o actualizare de conținut prin care să vezi cum se dezvoltă o comunitate în jurul serviciilor tale. Cu siguranță, ți-am captat și ție atenția asupra subiectului! Un lead magnet este strâns legat de avatarul de client despre care o să vorbim într-un articol dedicat!