INBOUND | OUTBOUND |
---|---|
Conținut digital informativ destinat anumitor audiențe | Conținut non-digital conceput pentru a atrage atenția oricărui consumator |
Conținut interactiv | Conținut pasiv |
Măsurabil prin intermediul software-ului de marketing digital | Dificil de măsurat din publicitatea fizică |
Rezolvă nevoile consumatorilor | Scris pentru a vinde produse |
Content marketing, blogging, SEO, Social media campaigns | Cold-emailing, direct mail, billboards, TV ads, radio ads |
Marketingul de ieșire (outbound) implică contactarea proactivă a consumatorilor pentru a-i face interesați de un produs. În schimb, marketingul de intrare (inbound) se axează pe crearea și distribuirea de conținut care atrage oamenii pe site-ul dvs. web.
INBOUND MARKETING
Inbound marketing se bazează pe un concept foarte simplu: a găsi potențiali clienți prin transmiterea mesajului potrivit la momentul potrivit.
Beneficii
- Conținutul este educațional – conceput special pentru fiecare etapă a vânzării
- Atrage utilizatori pe website
- Construiește relații semnificative și durabile cu clienții anteriori, prezenți sau potențiali
- Fiecare reclamă poate fi monitorizată prin indici specifici pentru a urmări succesul sau lipsa acestuia
Dezavantaje
- Este necesară adaptarea continuă a conținutului în funcție de nevoile consumatorului
- Necesită timp și efort pentru a dezvolta și testa diferite conținuturi care vor atrage clienții să convertească
- Necesită cumpărarea de instrumente care să vă ajute să implementați campanii integrate pe mai multe canale
OUTBOUND MARKETING
Această metodă trimite un mesaj unui număr mare de oameni în speranța de a face o vânzare. Această strategie își are rădăcina în ideea că cu cât grupul către care trimiteți un mesaj este mai mare, cu atât este mai mare rentabilitatea.
Însă, utilizate strategic, tacticile de marketing externe (outbound) sunt o componentă esențială a unei strategii de marketing echilibrată și eficientă.
Beneficii
- Crește gradul de cunoaștere a brandului
- Consumatorii sunt obișnuiți cu această metodă – știu că vor apărea reclame la televizor sau în ziar și tind să aibă încredere în ele
- Poate produce rezultate imediate
Dezavantaje
- Dificultate în urmărirea rentabilității investiției (ROI)
- Trimiterea mesajelor nu mai este la fel de eficientă, deoarece publicu are opțiunea de a le evita/dezactiva
- Cost ridicat de achiziție
Marketingul “de ieșire” are de obicei o abordare mai agresivă, mai largă, cu așteptarea că unii oamenii o să se convertească. Marketingul “de intrare” este de obicei mai subtil și se concentrează pe convingerea unui anumit grup de oameni să facă o achiziție într-un interval de timp.
O strategie corectă de marketing trebuie să le conțină pe amândouă. Combinarea corectă a ambelor metode este cheia unei strategii de succes. Contactează-ne și află cum te putem ajuta în dezvoltarea celei mai bune strategii de marketing pentru brandul tău!