Platformele de Social Media sunt într-o continuă creștere. Într-o strategie de marketing de succes este obligatorie integrarea acestor platforme. În prezent, există zeci de platforme de Social Media, fiecare cu specificațiile și caracteristicile lor, însă cum știi ce platformă se potrivește tipului tău de promovare? Îți prezentăm topul celor mai utilizate platforme și caracteristicile lor în funcție de comportamentul clienților.
- Peste 2,85 miliarde de utilizatori activi lunar la nivel mondial
- Grupa de vârstă majoritară: 25-35 ani
- 75% dintre utilizatorii Facebook vizitează o pagină locală de afaceri cel puțin o dată pe săptămână
Având miliarde de utilizatori activi ce se întind pe toate vârstele, Facebook este o platformă pe care companiile nu își pot permite să o ignore. Facebook este cea mai populară rețea socială din lume. Aceasta îți oferă șansa de a-ți transforma baza de clienți într-o comunitate. Pentru brandurile ce doresc să își dezvolte afacerea, există șanse mari ca următorul lor client să fie pe Facebook.
- Peste 2,3 miliarde de utilizatori activi lunar la nivel mondial
- 70% dintre spectatori au cumpărat de la un brand după ce l-au văzut pe YouTube
- Cea mai mare grupă de vârstă: 15-25 ani
Youtube este al doilea cel mai mare motor de căutare din lume, după Google. Acesta este ideal pentru brandurile ce doresc să interacționeze cu publicul lor. Potrivit Sprout Social Index, 53% dintre consumatori urmăresc mărci pe youtube pentru a afla despre produse și servicii noi.
- Grupa de vârstă majoritară: 25-35 ani
- Peste 1,074 miliarde de utilizatori activi lunar la nivel mondial
- 200 de milioane + Instagrammers vizitează cel puțin un profil de afaceri zilnic
- 70% dintre pasionații de cumpărături apelează la Instagram pentru descoperirea produselor
Întrucât consumatorii, în special publicul mai tânăr, merg pe platforme vizuale, mărcile trebuie să investească în aplicații precum Instagram, unde conținutul vizual este rege. Instagram este una dintre cele mai utilizate platforme, făcând din Instagram o piesă valoroasă a strategiei de servicii pentru clienții oricărui brand.
- 478 milioane de utilizatori activi lunar la nivel mondial
- Grupa de vârstă majoritară: 50-64 ani
- 77% dintre utilizatori au descoperit săptămânal un nou brand sau produs pe Pinterest.
Pinterest este platforma de acces a consumatorilor pentru inspirație și descoperire a noilor branduri. Cercetările arată că 80% dintre utilizatorii săptămânali au descoperit un nou brand sau produs pe Pinterest și 85% au început un proiect. Această platformă este utilă mai ales dacă brandul tău oferă un serviciu special pentru femei – statistic, aproximativ 85% din baza de utilizatori a Pinterest este de sex feminin.
- Grupa de vârstă majoritară: 18-24 ani
- Peste 689 milioane de utilizatori lunari la nivel mondial
- TikTok rămâne cea mai descărcată aplicație din 2021
Unul dintre site-urile de socializare cu cea mai rapidă creștere, TikTok este o platformă video, cunoscută pentru conținutul său viral și de tip meme. Oricât de descurajantă pare platforma, ar trebui să-i oferi TikTok-ului o șansă. Aceasta te ajută să configurezi anunțuri, să-ți prezinți brandul persoanelor potrivite și să-ți crești numărul de potențiali clienți.
Acum că știi care sunt cele mai căutate platforme, mai rămâne să ai și o strategie pe care să o folosești. Aceasta este partea mai grea, însă suntem aici să te ajutăm! Contactează-ne și hai să construim împreună o strategie de succes pentru brandul tău!