Te-ai întrebat vreodată dacă demersurile din online sunt profitabile pentru businessul tău? Ai simțit nevoia să ajustezi o campanie în plină derulare fiindcă ai observat că nu atragi vânzările mult dorite? Ei bine, astăzi te invităm să discutăm despre ROAS-ul (Return on Ads Spend) sau rentabilitatea cheltuielilor din publicitate.

Acest indicator de performanță îți arată dacă reclama este eficientă, fapt observat prin randamentul obținut. Atunci când aloci un anumit buget unei campanii online, indiferent că rulează în feedul de Facebook, Instagram sau ocupă o poziție în Google, ai o singură dorință! Să ai parte de o campanie performantă și să descoperi care este strategia care a dat roade. Ei bine, prin ROAS evaluezi și analizezi foarte bine efortul depus pentru crearea textelor, a vizualurilor sponsorizate sau pentru găsirea cuvintelor cheie.

Acest instrument de marketing este catalogat ca fiind mai tehnic și într-adevăr produce multe confuzii din cauza că este asociat cu ROI, un alt indicator, dar care vizează rata de recuperare a investiție.

Inlight World îți răspunde astăzi la trei întrebări care te vor ajuta să afli dacă ai configurat corect campania sau poate că ai descoperit tehnici noi care aduc beneficii pe viitor demersurilor din online.

La ce este bun ROAS-ul în marketing?

În primă etapă te ajută să compari costurile unei campanii cu veniturile sale. Poți să descoperi în urma calculului care seturi de reclame funcționează mai bine, astfel încât să îți creezi noi strategii de marketing de care să ții cont la următoarea execuție. Mare atenție, indicatorul de performanță este legat de rata de conversie, iar aici intervine, actorul și anume, clientul care achiziționeză produsele sau serviciile tale. De asemenea, în această analiză financiară poți să vezi care este valoare medie pentru o comandă, iar dacă rezultatele nu sunt tocmai pozitive, poți să îți optimizezi bugetul pentru a avea o campanie profitabilă.

Cum măsurăm ROAS-ul campaniei tocmai finalizate?

Cu emoție dar și cu o doză de curiozitate, a venit momentul, acel moment așteptat de către manager și întreaga echipă care au muncit la realizarea obiectivului. Desigur, toate statisticile sunt sintetizate într-un raport disponibil în platforma în care este realizată campania. Poți să te uiți și în Google Analytics și în Ads Manager. Totodată, poți calcula simplu printr-o formulă simplă – costul vânzărilor împărțite la costul reclamelor. Să luăm drept exemplu o reclamă realizată în Ads Manager care aduce venituri de 100 lei, însă costurile ei sunt tot de 100 lei? Care este ROAS-ul? Este de 1 leu, iar pentru fiecare leu cheltuit tu primești 1 leu profit. Se mai poate întâmpla ca și venitul să fie de 600 lei, iar costul să fie 100? În această situație ROASUL= 6, iar pentru fiecare leu cheltuit ai parte de 6 lei. Pentru a îți face o idee, o campanie este considerată rentabilă dacă indicatorul este mai mare de 4.

Alege să fii la curent cu toate noutățiile din marketing și citește blogul Inlight World! Vezi cu obiectivele SMART te ajută să ai succes în vânzări: www.inlightworld.ro/obiectivele-smart-o-etapa-esentiala-in-succesul-vanzarilor/

Ce influențează obținerea unui ROAS rentabil?

În marketing totul este relativ, fiindcă simți că te afli mereu într-o continuă schimbare, așa că și indicatorul nostru de performanță nu este consecvent. Singura cale prin care poți să țintești spre un ROAS rentabil este să testezi un timp diverse reclame pentru a ajunge la o variantă mai puțin costisitoare care aduce și interacțiuni și conversii. Pe de altă parte, o serie de acțiuni test vor scădea valoarea, deoarece și testele constă bani și îți afectează bugetul. De la început este bine să semnalizezi acele reclame – test – pentru a știi motivul pentru care ROAS-ul este în scădere. Un alt factor care influențează eficiența unei campanii este perioada anului. De sărbători, companiile investesc mult mai mult în online, iar tu ca și om de afaceri ești obligat să mai plusezi o sumă însemnată de bani pentru a a te bucura de comenzi și de un ROAS pozitiv.

Cu Inlight World te asiguri că businessul tău atinge potențialul maxim, iar numărul vânzărilor crește semnificativ!

Vizitează-ne pe site sau vino Social Media! Te invităm să ne cunoști mai bine pe pagina de Facebook sau Instagram!

Published On: iunie 10th, 2022 / Categories: Blog /