Ce sunt indicatorii cheie de performanță (KPI)?
Indicatorii cheie de performanță pentru marketing evaluează performanța unei campanii în raport cu obiectivele propuse, pentru marketing și publicitate.
Există multe tipuri de indicatori cheie de performanță. Acestea pot fi calitative, cantitative, predictive pentru viitor sau revelatoare ale trecutului.
Indicatorii sunt utilizați de specialiștii în marketing pentru a înțelege ce produse vând, cine le cumpără, cum le cumpără și de ce le cumpără. Acest lucru ajută la comercializarea mai strategică în viitor și la informarea dezvoltării produselor.
De ce sunt importanți indicatorii de performanță?
Fără KPI ➡ indicatori de performanță, eforturile de marketing nu pot fi măsurate și ca atare, nu pot fi îmbunătățite.
Fără indicatori, deciziile sunt bazate pe instinct, preferință, credință personală sau alte ipoteze nefondate.
KPI-urile prezintă informații clare despre afacere și clienți, astfel încât să poți lua decizii strategice, bazate pe statistici reale.
Cum folosești KPI-urile în avantajul tău?
Indicatorii KPI pentru comerțul electronic pot și ar trebui să difere pentru fiecare dintre obiective, indiferent dacă sunt legate de creșterea vânzărilor, eficientizarea marketingului sau îmbunătățirea serviciului pentru clienți. De exemplu:
Pentru creșterea vânzărilor, te interesează să urmărești
- Vânzări zilnice
- Rata de conversie
- Traficul site-ului
Pentru creșterea conversiei, trebuie să urmărești
- Rata de conversie.
- Rata de abandonare a coșului de cumpărături.
- Prețuri competitive.
Pentru creșterea traficului pe site, trebuie să analizezi
- Traficul site-ului.
- Sursele de trafic.
- Rata de click.
- Acțiuni sociale.
- Rata de respingere.
Există mulți indicatori de performanță, iar valoarea acestora este direct legată de obiectivul propus. Odată ce ai stabilit obiectivele și ai selectat indicatorii de performanță, monitorizarea acestora ar trebui să devină un exercițiu de zi cu zi, lucru ce poate fi copleșitor pentru un necunoscut. Aici intervenim noi! Ca agenție de marketing, cunoaștem importanța analizării corecte a unei campanii și ne este prioritară.
Trimite-ne un mesaj prin intermediul paginii noastre de contact și programează o discuție gratuită cu unul din specialiștii noștri. Ne-ar plăcea să ne întâlnim și să vorbim despre cum te putem ajuta să-ți dezvolți afacerea!