Lansarea unui brand vine cu multe riscuri și responsabilități, însă dacă ai o strategie de brand bine pusă la punct, ai mult mai multe șanse ca afacerea ta să fie de succes și să prospere foarte curând. Află ce reprezintă un brand și ce conține o strategie de succes cu InLight World.
Ce este brand-ul?
Brand-ul este mai mult decât un simplu produs, serviciu, nume sau logo, acesta reprezintă percepția pe care o au consumatorii despre un numit produs, serviciu sau marcă. Când vorbim despre numele, logo-ul, slogan-ul, culorile sau stilul de comunicare ne referim exclusiv la identitatea de brand nu la brand-ul în sine. Acesta este de fapt predefinit de valori, percepții și promisiunile pe care brand-ul le face clienților, potențialilor parteneri și societății, la care contribuie foarte mult și identitatea vizuală a acestuia.
Ce este strategia de brand?
Strategia de brand te ajută să înțelegi cine ești, care e miezul afacerii tale și cum comunici informațiile despre aceasta. Astfel, pentru a începe realizarea unei strategii trebuie să răspunzi în primă fază la următoarele întrebări:
- Care este scopul, viziunea, misiunea și valorile afacerii tale?
- Care este personalitatea, tonul, vocea, slogan-ul și retorică afacerii tale?
- Cum arată logo-ul, fonturile, paletele de culori și stilul imaginilor afacerii tale?
- Cum comunici cu publicul?
Ține mereu cont de faptul că realizarea unei strategii de brand necesită timp, efort și dedicare, fiind adesea o bătaie de cap indispensabilă pentru funcționarea afacerii tale iar răspunsurile trebuie să fie cât mai conturate și clare.
Pentru a-ți fi mai ușor în stabilirea scopului, misiunii, viziunii și a valorilor, adresează-ți următoarele întrebări ajutătoare care contribuie la formarea principiilor care stau la baza articulării unui brand cât și la realizării unei strategii de brand.
- Scop: De ce exiști?
- Viziune: Ce viitor îți dorești să creezi? Cum arată viitorul?
- Misiunea: Ce faci? Cum poți să creezi acel viitor?
- Valori: Ce principii îți ghidează comportamentul?
Odată ce ai stabilit cine ești, identifică personalitatea brandului tău și asigură-te că comunicarea informaților despre acesta este una sinceră și autentică. Personalitatea brand-ului este formată dintr-o sumă de atribute, care sunt derivate din credințele și valorile tale, demonstrând ceea ce faci în toate privințele, de la customer service la descrierea produselor pe care le vinzi.
Ține minte că o personalitate bine definită te ajută să te diferențiezi și să creezi comunități în jurul brand-ului tău.
Ce include o strategie de succes?
Elaborarea unei strategii de succes a unui brand începe prin a pune întrebările potrivite și a deține informațiile necesare despre afacerea ta, concurență și noile trenduri.
Iată ce pași trebuie să urmezi pentru a realiza o strategie de brand:
- Răspunde la nevoile audienței tale
- Diferențează-te de ceilalți
- Fi cât se poate de autentic – stabilește-ți obiectivele care pe care dorești să le atingi, fi consistent, conectează-te cu consumatorii tăi, fidelizează-ți clienții, iar cel mai important, recunoaște-ți competiția și nu te lăsa intimidat de aceasta
Cel mai important este să ai o comunitate în jurul brandului tău și să ajungi direct la publicul țintă! Echipa Inlight World îți oferă sprijin și te așteaptă să o contactezi pe următoarele canale de Facebook sau Instagram.