Pentru a fi recunoscut de audiența ta și apreciat în mediul online pentru modul cum comunici, ai nevoie de un manual de brand. Orice companie care se respectă, știe că primul pas spre succes este întocmirea unei identității vizuale! Tot ceea ce postezi în online sau expui în mediul offline este bine să urmărească aceeași linie grafică. Consecvența te va ajuta să rămâi în mintea consumatorului!
Astăzi, echipa Inlight World îți prezintă principalele caracteristici ale unui manual de branding care vizează setul de elemente vizuale caracteristice doar companiei tale.
Unde aplici regulile stabilite din manual de branding
Începând de la vizualele pentru Facebook și Instagram sau site-ul companiei și până la prezentările publice, agende, flyere, broșuri-uri sau cărți de vizită! Un astfel de manual de branding ajută designerii în munca lor să realizeze ce provocări întâmpină și care sunt regulile pe care trebuie să le respecte. Spre exemplu, știu unde să adauge mereu logo-ul companiei, ce paleta de culori să selecteze sau care este tipul de font prestabilit. Aceste condiții nu te îngrădeasc sau îți limitează creativitatea, ci oferă mai multă unitate și coerență în comunicarea cu audiența ta.
Cine utilizează manualul de branding
Așa cum am menționat anterior, echipa internă de marketing și grafică. Aici, mai adăugăm și eventualii colaboratori care deja știu ce ton să folosească pentru transmiterea informației. Dar, cel mai important aspect, în concepția Inlight World este că acest instrument de identitate vizuală, să fie, cel puțin anual, updatat și adus la zi. Mediul online se schimbă și este într-o continuă evoluție, iar tu ai nevoie să adaugi noile elemente/informații. Apropo de schimbări, algoritmul Instagram a adoptat acest obicei.
Care sunt avantajele de a avea un manual de brand?
Dacă ai mereu la îndemâna un model după care să concepi un nou design sau o prezentare, atunci te ghidezi după manualul de brand. Practic, acum economisești timp și te axezi pe informații. Comunicarea dintre tine și partenerii sau colaboratorii tău va fi cu mult simplificată. Aceștia înțeleg mai ușor ceea ce le ceri, deoarece te cunoaște și au habar de modul de aranjare a elementelor grafice. Mai ales, că un manual de brand te ajută să ai un business sănătos care știe să comunice într-un limbaj unitar! Ține mine: în acest pas, te adresezi mai multor audiențe care percep în moduri diferite informația livrată . Keep it simple!
Bine de știut:
Manualul de branding este biblia identității vizuale a companiei tale. Acesta cuprinde tot ce ține de modul în care comunici. Începând de la logo, slogan, tipografie, familie de culori, reguli de așezare sau spațiere între rânduri, toate având scopul de a te forma ca un brand autentic.
Dacă și tu ești pe punctul de a-ți crea un manual de brand, trebuie să știi că echipa Inlight World poate să îți ofere sfaturi legate de strategia de comunicare abordată și să schițeze un template pentru vizualele viitoare.
Ne găsești pe pagina de Facebook sau pe cea de Instagram, unde suntem aproape de tine prin informații proaspete din marketing.