Poate ai observat că în ultimele luni, vânzările de pe online stagnează, iar motivul încă nu îți este clar în totalitate. Fix acum doi ani, în iunie 2020 Apple anunța noi actualizări ale iOS 14 în privința publicității online. Din experiența noastră, putem să îți spunem că impactul unei campanii sponsorizate a scăzut vizibil. Gigantul american a permis, prin noua modificare ca și utilizatorul de online să aibă libertatea de a alege ce să vadă. Nu este un lucru neapărat negativ, însă pentru firmele mici, diferența se simte în buzunarul acestora dacă selecția devine un trend.
Dacă ai și tu o afacere sau un magazin online, Inlight World îți explică în ce măsură ești afectat de măsurile pe care Apple le-a impus Facebook-ului, principalul canal de promovore. Facebook a criticat imediat schimbările, dar fără succes.
iOS 14 atrage limitări serioase pentru targetare sau optimizare a reclamelor
Echipa Inlight World a sesizat că la nivel de raportare, statisticile sunt neclare. Doar după 2-3 zile, apar și primele cifre de care depinde ajustarea tehnică a campaniei. Este esențial să lași campania să învețe și când ai date să o îmbunătățești. În prima sau a doua zi, evoluția este neclară și nu îți poți permite să setezi o nouă targetare. Prin aceasta ne referim la interesele publicului, datele demografice, țara și alte comportamente.
Care sunt cei mai afectați?
În capul listei celor care sunt nevoiți să dea piept cu modificarea sistemului de operare iOS 14 sunt magazinele online și aplicațiile care și-au setat ca și obiectiv vânzarea. Dar magazinele online sunt ținta majoră. În cazul produselor, există un proces de vânzare mai lung. Un utilizator are nevoie să vadă de aproximativ 7 ori o reclamă până să se convingă că și-a găsit produsul potrivit. Așadar, nu este de ajuns cele 3 zile recomandate de noua modificare. Este nevoie să îți ajustezi constant strategia de marketing, deoarece Facebook a prevăzut o scădere de 10% din venituri după raportarea vânzărilor.
Acum că vorbim de strategie și content marketingul este o parte esențială care te ajută să apari în fața utilizatorilor. Vezi cum contribuie la creșterea notorietății în acest articol de blog: www.inlightworld.ro/de-ce-un-brand-are-nevoie-permanent-de-content-marketing-de-calitate/
Toți cei care au un telefon marca Apple pot să își personalizeze feedul de Facebook și să primească doar ceea ce îi interesează. Promovarea unei campanii nu își va atinge potențialul maxim pentru că și în România utilizatorii sunt cuceriți de sistemul iOS 14, însă predominant la noi rămâne sistemul android.
La ce să te aștepți în perioada următoare
Inlight World a reușit să schițeze câteva concluzii în acești 2 ani de la schimbarea majoră. Se pare că afacerile sunt nevoie să își aloce un buget mai mare pentru realizarea campaniilor online. Totuși, avem și o veste bună! Există un protocol care te ajută să măsori datele provenite de la utilizatorii Apple. Măsurarea agregată a evenimentelor oferă un set de 8 evenimente care sunt oferite de pixelul Facebook și care îți permite să le setezi astfel încât publicitatea să ajungă și la utilizatorii Apple. În același timp, această măsurare agregată îți oferă raportări exacte pentru optimizarea campaniilor.
Dacă ți se pare că este mult prea tehnic pentru tine, echipa noastră te ajută să îți promovezi eficient și fără să pierzi în vag bugetul. Contactează-ne pe Facebook sau pe Instagram și Inlight World te ajută să îți setezi corect campaniile.