Atunci când planifici o campanie de marketing, primul pas este să te întrebi ce vrei să obții prin promovarea produsului sau a serviciului? Notorietate, vânzări, trafic pe site sau mai mult engagement? Pentru a fi sigur că nu îți irosești în vag bugetul alocat este bine să îți setezi o serie de obiective pentru a avea o viziune și asupra rezultatelor obținute. Inlight World te învață cum să ai un management eficient asupra demersurilor care vizează promovarea în online a gamei de produse.
Poate ți s-a întâmplat să te întrebi “De ce nu am rezultatele dorite?” Îmi scapă ceva? “Cum pot să îmbunătățesc strategia de marketing?”.
Inlight World îți oferă o idee care te va motiva să continui planul din calendarul editorial și să ai parte de rezultatele scontate.
SMART este un instrument care te ajută să începi cu dreptul orice acțiune publicitară și vine în ajutorul tău pentru a oferi claritate asupra acțiunii și reprezintă un mod corect în stabilirea obiectivelor. SMART a fost folosită pentru prima dată de către Druker în 1954. Acronimul provine din limba engleză (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time-Bound).
Inlight World îți recomandă ca și reclama ta să nu urmărească mai mult de 5 obiective pentru a fi mult mai eficient în urmărirea îndeplinirii rezultatelor. Înainte de a le seta, cunoașterea publicului joacă un rol important. Vezi spre ce categorie de oameni îndrepți eforturile de marketing și dacă aceștia corespund cu serviciile tale.
Te invităm să aflăm împreună despre fiecare obiectiv al instrumentului SMART, deoarece fiecare specialist, manager sau business owner să poată lucra cât mai inteligent.
Un obiectiv ar trebuie să fie:
Specific – să nu lase loc de vreo îndoială! De aceea este bine să fie de la început cât mai clar și concret. Recomandăm să eviți formulările generale! Răspunde la cele trei întrebări și scapi de orice dubii “Cine?,” “Ce?”, “Unde?”.
Măsurabil – să îți permită să îl cuantifici și să ai acele statistici care să îți spună dacă poate să fie măsurat calitativ sau cantitativ. Cu acest obiectiv, poți să analizezi îndeaproape dacă ai parte de progres în campanie. Practic, îl monitorizezi prin insigh-urile apărute pe parcursul promovării.
Abordabil este acela care te lasă să vezi cam ce șanse ai tu asupra obiectivului și mai ales, dacă se poate duce la îndeplinire. Aici este crucial să vezi contextul pieței, ce gamă de produse ai și resursele de care dispui în prezent (financiare, de timp sau chiar tehnice). Evită să îți planifici obiective nerealiste în care nici echipa ta nu se simte în stare să le bifeze.
Relevant este un obiectiv care îți spune motivul pentru care dorești să desfășori o campanie. Este esențial, așa cum am precizat anterior să îți cunoști resursele, iar acest lucru este deja o evoluție pentru brand.
Încadrat în timp, adică pe ce durată dorești să îți derulezi campania. Echipa Inlight World își setează acest ultim obiectiv cu mare atenție și precizie, deoarece este indicat să dispui și de o perioadă de mobilizare. În cazul în care lucrurile nu se desfășoară ca și la începutul campaniei este recomandat să ai la dispoziție o perioadă de corectare a seturilor de reclamă.
Știm că toate companiile sau business-urile mari sau mici aspiră la succes și la cât mai multe vânzări, însă nu toate sunt conștiente că este necesar să aibă o strategie bine pusă la punct, iar obiectivele să fie realizabile și corect formulate. Te așteptăm să stăm de vorbă despre ce planuri ai tu ca și business anul acesta, dar între timp te invită la o mica lectură despre Importanța indicatorilor de performață în marketing!